2019 is alweer even onderweg. Het nieuwe jaar begint meestal met goede voornemens. De meeste voornemens hebben te maken met gezonder leven, zoals minder vet eten, afvallen of meer sporten. Januari is ook meestal een maand waarin de meeste mensen weinig weerstand hebben. De drukke feestdagen eisen hun tol, hierdoor voel je je zwak en heb je weinig energie. Genoeg redenen dus om voldoende vitaminen en mineralen tot je te nemen die ervoor zorgen dat je je weer fit en gezond voelt. Deze vitaminen en mineralen kun je halen uit voeding of uit supplementen.

Healthy lifestyle

We kennen de trend natuurlijk allemaal erg goed. Een healthy lifestyle schijnt belangrijk te zijn voor de gezondheid. Op tv, in de krant, in tijdschriften en op de radio, overal hoor je de laatste trends op het gebied van gezondheid. Aan tafel bij de bekende praatprogramma’s zien we met enige regelmaat een tweetal dames voorbij komen die proberen te scoren met een nieuw boek. Ze zeggen de oplossing gevonden te hebben voor het eeuwige raadsel: Hoe kan ik een healthy lifestyle hebben door zo raar mogelijk te eten? Ja dat benoem ik inderdaad zoals ik het bedoel. Vaak zijn deze eetpatronen gebaseerd op de meest rare en uiteenlopende ideeën. Mijn ervaring is dat dit allemaal pure commercie is, trap er dus niet in. Een healthy lifestyle is niet één weg, het is de weg die bij jou past. Als een bepaald voedingspatroon en sportintensiteit voor jou werkt, gebruik die dan ook gewoon. Volg geen social influencers of andere guru’s op dit gebied. Zorg dat je gewoon voldoende vitamines, mineralen en andere nodige voedingsstoffen binnen krijgt. Dan ben je al op de goede weg.

Het is de tijd van opstaan en zelf doen

Vitamines en mineralen vinden we helaas met name in het minder lekkere eten, de groenten. Graag zitten we natuurlijk lekker op de bank met een pizza of een bord patat. Helaas is de mensheid zo ontwikkeld dat dit niet de juiste keuzes zijn. Toch kan het echt geen kwaad om een keer in het weekend die pizza te bestellen, als je dan de andere dagen gezond hebt gegeten. Wees niet te streng voor jezelf en bepaald wat voor jouw werkt. Ga jezelf niet pesten met je voedingspatroon en wees lief voor jezelf. Waarschijnlijk heb je het al druk genoeg met andere zaken in het leven.

Categories: Algemeen